9 Ocak 2016 Cumartesi

SADIK VE MÜJDE VERİCİ RÜYA (THE GOOD DREAM ISNPIRED BY THE GOD )


SADIK VE MÜJDE VERİCİ RÜYA:
9 Ocak 2016 Cumartesi (January 9, 2016)
ENGLISH: I Prayed this night to see  a good dream by favour of Our God , and then I saw the Holy Kaaba in my dream today. I was standing in front of Kaaba and a friend of mine standing on my right side said me that turn towards the right . Thanks God, I was joyful because Our God is kind. (Mr.M.Ozcan, Teacher and author, Turkey)
TURKISH:
Bu gece, uyumadan önce Yüce Allah’a, “Ya Rabbi bugün de senin takdir edeceğin güzel bir şey göster bana!” diye dua ettim, ilgili ayetleri okudum. Sadık rüyamda;
“Gündüzleyin Kabeye bakan bir apartman dairesinden Kabe’yi gördüm. Kabe’nin içine gitmeye niyet ettim. Az sonra Kabe’deydim. Namaz kılmak için Kabe’nin önünde olduğumu gördüm  ve her taraftan Kabe’ye doğru namaz kılınabileceği fikri vardı. Sağımda duran bir arkadaş bana, “Buradan sağa doğru döneceksin!” dedi.
 Kabe’de tavafa Haceri Esved’den başlanıyor , Kabenin Kapısına doğru sağa gidilmek suretiyle dolanılmaktadır.  
  KABE TABİRİ (Rüya Yorumları, Şerif Benekçi, Şadırvan Yayınları)
            Kabe görmenin 20’ye yakın olumlu ve güzel tabiri vardır. Allah’a şükürler olsun! Merak edenler, rüya tabirleri kitaplarına bakabilirler.
            Ben burada, Hacer-i Esved’i selamlama ve tavafın anlamını açıklamak istiyorum.
Memduh Özcan, Öğretmen ve Yazar, Turkey
         HACER-İ ESVEDİ SELAMLAMANIN  VE TAVAFIN ANLAMI
Gerek tavafa başlarken ve gerek tavaf esnasında Hacer-i Esved'in önüne geldikçe ona istikbal (karşılayış) edilir, namazda durur gibi tekbir ve tehlil ile eller Hacer-i Esved'e el sürülüp öpülür. Şayet bu mümkün olmazsa karşıdan el sürme işareti yapılır. Buna "İstilâm" (selamlamak) denir. Bu hareket, kulun Allah'a yapacağı ve taat hususunda O'nunla ahidleşmesi manasına gelir.
         Abdullah İbn Abbas'dan gelen bir rivâyet ise şöyledir:
"Resulullah (s.a.s) buyurdular: "Andolsun ki şu Hacer-i Esved kıyamet günü gören gözleri ve konuşan dili olduğu halde (mahşere) gelecek ve onu hakkıyla istilâm eden (yani Allah'a itaat ve Resulune tabi olmak üzere ziyaret eden mümin) kimseler lehine şahitlik edecektir" (İbn Mâce, Sünen, Menasik, 2944).
         İstilâm bittiği zaman, Hacer-i Esved sola alınarak Kâbe'nin kapısına doğru sağa gidilmek suretiyle Kâbe'nin etrafında dolanılarak tavaf yapılır.
KAYNAK: http://www.sorularlaislamiyet.com/article/1988/tavaf.html
      



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder